حمل نمایش شاهرود شیدایی شاهرود اسماعیلی

حمل: نمایش شاهرود شیدایی شاهرود اسماعیلی کارگردان کارگردانی نمایش فصل شیدایی

گت بلاگز اخبار اجتماعی اطلاعات «کیفیت مدارس» در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: در کنار پرسشها نیروی انسانی، تجهیزات مورد نیاز در اختیار ندارید. آموزش و پرورش به شما سرا

اطلاعات «کیفیت مدارس» در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد

اطلاعات «کیفیت مدارس» در اختیار مردم قرار نمی گیرد

عبارات مهم : آموزش

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: در کنار پرسشها نیروی انسانی، تجهیزات مورد نیاز در اختیار ندارید. آموزش و پرورش به شما سرانه نمی دهد و از آن سو می گوید از خانواده ها پول نگیرید. کار شما مدیران مدارس همواره این بوده است که راه هایی را جهت عبور از این موانع پیدا کنید.

به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی در همایش بزرگ باغبانان مهر و مهربانی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن بهار اموزش و تربیت اظهار کرد: مدرسه به عنوان یک سیستم و مشابه هر شرکت دیگری هدفی را دنبال می کند، افق و هدفی که در مدرسه داریم به فعالیت ها و برنامه های اجرایی جهت می دهد.

اطلاعات «کیفیت مدارس» در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد

وی افزود: نشانه ما در مدرسه این است که محیط و شرایطی فراهم کنیم تا دانش آموزان بتوانند تمرین زندگی کنند. نیازمند نسلی شجاع، با اخلاق، از خودگذشته و پویا هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنگامی که اسم موسسات به میان می آید بلافاصله ذهن همه به سمت کار گروهی می رود عنوان کرد: رهبری و مدیریت آموزشی امروز در موسسات و شرکت های آموزشی دنبال می شود. مدیران مدارس در این امر با موانع و پرسشها عدیده ای روبرو هستند. در حوزه نیروی انسانی دچار مسئله هستیم و بعضی دانش و مهارت کافی و بعضی انگیزه مورد نیاز را ندارند.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: در کنار پرسشها نیروی انسانی، تجهیزات مورد نیاز در اختیار ندارید. آموزش و پرورش به شما سرا

بطحایی خطاب به مدیران مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: در کنار پرسشها نیروی انسانی، تجهیزات مورد نیاز در اختیار ندارید. آموزش و پرورش به شما سرانه نمی دهد و از آن سو می گوید از خانواده ها پول نگیرید. کار شما مدیران مدارس همواره این بوده است که راه هایی را جهت عبور از این موانع پیدا کنید. پیدا کردن راه های تازه جهت عبور از موانعی که امروز پیش روی اموزش و تربیت واقع شده است است روزبه روز رو به تزاید است.

وی افزود: گام اول پیدا کردن راه های جدید، وجود صلاحیت ها و شایستگی های رهبری آموزشی است و مدیرانی که صلاحیت و شایستگی بیشتری داشته باشند سریعتر به راهکارهای عبور از موانع می رسند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از برنامه هایی که در سال تحصیلی تازه دنبال می کنیم برگزاری دوره های دانش افزایی و مهارت افزایی جهت مدیران آموزشی است اظهار کرد: مدیران مدارس پله اول و گام نخست تحول در آموزش و پرورش هستند و به هر میزان صلاحیت مدیرانمان زیاد کردن یابد، تحول، سرعت بیشتری می گیرد.

اطلاعات «کیفیت مدارس» در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد

بطحایی ادامه داد: روش های سنتی آموزش به مدیران بسیاری اوقات به بن بست رسیده هست. آموزش و پرورش و مدرسه امروز ما با این دوره های آموزشی سنتی دیگر همخوان نیست و باید روش های ارتقای شایستگی ها و صلاحیت ها را بروزرسانی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باور بنده در حوزه ستادی این است که تربیت باید در مدرسه اتفاق بیفتد گفت: بیرون از مدرسه شرکت ها نقش حمایتی دارند. ادارات و ستاد نقش پشتیبانی کننده مدرسه را دارند. جبهه مهم و خط مقدم، مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران مدارس پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: در کنار پرسشها نیروی انسانی، تجهیزات مورد نیاز در اختیار ندارید. آموزش و پرورش به شما سرا

وی افزود: در سال های گذشته به دلایل متفاوت این نقش عوض شده است و اهمیت حوزه ستادی بیش از اداره کل و اهمیت ادارات کل و مناطق بیش از مدارس شده است هست. راه نجات آموزش و پرورش فردا همین است که مدرسه محوری مورد توجه جدی قرار بگیرد. کم کردن تمرکز سازمانی و تفویض اختیار به مدارس از جمله برنامه های محوری ما خواهد بود.

بطحایی طراحی و استقرار نظام تضمین کیفیت در مدارس را به عنوان یکی دیگر از برنامه های محوری خود معرفی و اظهار کرد: نمی خواهیم کسی را متهم کنیم، ولی در آموزش و پرورش علیرغم همه تلاش های صورت گرفته یک نظام کنترل کیفیت نداریم.

اطلاعات «کیفیت مدارس» در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد

وی افزود: بنده به عنوان شهروندی که در کشور زندگی می کنم حق دارم بدانم مدرسه ای که فرزندم در آن درس می خواند چه کیفیتی دارد، ولی متاسفانه این اطلاعات را در اختیار مردم قرار نمی دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این نظام سنجش کیفیت، پیشرفت هر مدرسه ای باید در قیاس با اوضاع گذشته اش مقایسه شود گفت: باید به طور مرتب نواقص را شناسایی و نقاط قوت را تقویت کنیم. باید بتوانیم بتدریج به دور از طرح های هیجانی و با صبوری کار را جلو ببریم.

واژه های کلیدی: آموزش | مدرسه | آموزشی | برنامه | اخبار اجتماعی


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs